fredag 8 januari 2010


Oj nu var det jätte länge sedan jag skrev nått i bloggen.
har nog som för alla andra vart lite mycket annat att göra såhär i vinter tider.
men som ni kan se av bilderna har det hänt en hel del i tanken de senaste månaderna.
Bla har jag flyttat karet som nu står mot en vägg istället för rumsavdelare.
har även varit hos min kära vän Marko och fått en hel del fraggar som jag nu ser fram emot ska växa till sig och fylla karet med ännu mer färg.
här kommer lite namn och länkar till det som finns i karet just nu.

fiskarna:
1 st Echidna nebulosa den på bild 1
6 st chromis viridis
2 st Chryspitera parasema
1 st valenciennea puellaris

Koraller,knappar och annat gott
Zoanthus
Xenia
Sarcophyton
Clavularia viridis
Discosoma ett par olika färger
Euphyllia paraancora
Euphyllia glabrescens
Galaxea fasiciularis
Plerogyra sinuosa
ett par olika arter av Acropora,mantipora då det e så många gör jag ingen artindelning på dom olika får göra det senare då dom växt till sig lite i tanken.

sen finns det ju en del annat med bla en sjöborre, lite sniglar,ett par krabbor, en del fire/bristlewurms och lite annat skoj.
allt funkar fint och vi njuter varje dag av vårt lilla minirev
nu blir det nog att gå ut i vardagsrummet och stirra lite på muränan




Inga kommentarer: