onsdag 27 maj 2009

åter hemma.

Ja då var man åter hemma efter en skön semester på Cypern.
30 grader och strålande sol hela veckan så man ska verkligen inte klaga.
nja i tanken har det inte hänt så mycket alls faktiskt då jag tar det lite lugnt nu efter den senaste fiskdöden. turbosarna växer helt galet mycket, visste faktiskt inte at dom växte så fort.
Under tiden jag har vart borta har en krabba som finns i karet "kom med LS" blivit lite modig och tydligen visat sig en del, såg i dag klon av den när jag spanade men har inte sett hela än.
något som faktiskt stör mig lite är att man ett flertal ggr per dag hör vår kära Pistolräka smälla i karet men än har jag inte sett den. skumt att något kan förra sånt liv och ändå inte visa sig för pappa. måste vara en blig rackare den där.
ja allt annat frodas för tillfället.
fick ju med mig lite knappar hem från Da truckar "marko" och dom förökar sig stadigt och blir fler. kul att dom trivs så bra i mitt kar.
kan även medela att mina putsräkor nu bär rom båda två och har vi tur kan det bli små puttsisar i tankan snart. om inte Sandy tycker att dom smakar för gott eller att alla fastnar i korallerna.
ja ja man kan ju hoppas.

simma lungt

1 kommentar:

Miapuh sa...

knappar? vad är det? :D

hihi ja visst är de en sanslöst skojig sak jag shoppat till Odd :D hihi