onsdag 6 maj 2009

trista nyheter

Stackars lille Nano jr har lämat oss i sorg och saknad.
han var under sin korta tid här på jorden en livfull liten fillur som råkade drabbas av en intensiv och som tur var kortvarig sjukdom.
idag 2009-05-6 har han åkt porslins kannan till fisk himlen.

ja som sagt i morse när jag vaknade och tände i tanken låg min fina kirurg på botten och guppade livlöst. det var lite synd på en sån fin och fartfylld fisk. tråkigt.
men men sånt händer och det var väll iaf tur att det gick fort.
nu håller vi tummarna för att våra 2 ocellaris "clowner" klarar sig.

har lånat till mig en Uv-c lampa som ska ta död på infektionen så nu e planen att låta lampan gå i karet iaf en månad, så hela familjen håller tummarna.

igår var jag på hembesök hos Da truckar från saltvattensguiden och tittade in hans kan.
spännade att se hur nån annan har gjort och få lite nya tankar och ide´r
jag fick även medd mig en liten fragg med knappar.

1 kommentar:

Monica sa...

Med en tår i ögat så är Nano saknad. Inte samma kar längr utan den gula färgklicken...
R.I.P