söndag 14 juni 2009

chromis viridis

Tjing möt de nya invånarna i salttanken. chromis viridis 5st för att vara mer exakt.
som ni kanske har märkt har det inte vart så mycket aktion här på bloggen och det är framförallt för att det inte hänt något i karet på ett bra tag nu.
Sedan vi hade den stora fisk döden har jag hållt mig lite avvaktande till att köpa på mig nya fiskar.
Men nu har jag haft igång ett UV-c filter i tanken en bit över en månad och nu håller jag tummarna för att det ska gå bättre nästa denna gång.
chromis viridis är ett gäng pigga stimfiskar som e snabba som tusan. mycket vackra tycker jag.
En klar färg klick i detta annars rätt "ensålänge" färglösa akvarium. men allt har sin tid när det gäller saltvatten.

Min önske lista just nu är
en ny lysramp till tanken
ett uv-c filter
lite nya färglada koraller
att hitta den lille pistolräkan som skjuter på oss varja dag men som vi inte sätt en.

nu ska jag kolla in fiskarna lite sen blir det städning av hemmer då tanten fyller år imön.

2 kommentarer:

Miapuh sa...

ja men titta så rara de ser ut att vara :) turkosa som Lillebror ju :))

Bootin sa...

snygga som satan!