måndag 22 juni 2009

ny funktion


ny helbild dock ej helt upp2date





Goniopran

Nu har jag lagt till en ny funktion.
som ni kan se i höger fältet har jag länkat till mina filmer på youtube så att det blir lättare att komma åt dom för er.
kan även meddela att jag nu har 8 st Chromis i tanken och alla verkar vara på gott humör.
Har sätt att några av individerna börjat markera lite revir.

Vet inte om jag skrev det senast men jag har vart på besök hos Marko igen och fick med mig en mycket fin knapp, kommer bilder på den här i dagarna.
har även vart och inhandlat en ny korall. det troliga är att det är en Goniopora men jag e inte helt hundra.
är dock mer säker än dom som jag köpte den av då dom gav mig ett helt annat förslag än var det är.
Då gonioporan är en stenkorall och dom sålde den till mig som en Xenia vilket är en mjukis.

för er som e nyfikna så har en Stenkorall uppbyggt av ett hårt skellet. vilket tex xenia inte har.

Inga kommentarer: