onsdag 29 april 2009

Nano Jr


Säg hej till Nano Jr.
Nano Jr är en zebrasoma flavescens eller gul kirurgfisk
han kom hem till karet igår efter en lite lätt tokig resa hem i min ryggsäck.
Jaja vad gör man inte när fisken man vill ha finns att tillgå.
Då det inte fans tillgång till bil och Nano hade anlänt tog jag cykeln och trampade i väg till affären och hämtade upp honom.
Än så länge verkar han trivas med sina kompisar dock är han lite blyg och inte direkt någon lins lus. Så bättre kort kommer när han vill..
som man ser i förgrunden av kortat har det även landat lite nya koraller.
2 st euphylia dock vet jag ej riktigt vilken eupylia det är men det ska jag ta reda på snarast tror att den ena är en såkallad hammar korral. men kommer med dom latinska och Svenson benämningarna så snart jag fått rätsida på det hela..
Nu har det blivit mycket mer liv i karet det sista.
Det är verkligen underbart att det går framåt och att jag inte haft några störra motgångar än "ta i trä".
nu ska jag titta lite i tanken.

2 kommentarer:

Miapuh sa...

Tjenare Nano JR :)
en sån fin firre, kille el tjej?
Skall han inte få en kompis med eller kanske man inte skall ha 2 såna ihop? :D

Miapuh sa...

Tjenare
nä men vad trist, då får du medicinera alla väl?
Hur går det?