måndag 6 april 2009

Hel skum morgon!!

Ja en skum morgon har vi haft här.
under en tid har jag haft 2 putsräkor i vårt kar och en dag var den ena skadad, någon hade vart på den och bitit/slitigt av alla ben och norpat av det mesta av den stakarns spröt.
men så i morsen när jag tände i tanken så var det 2 helt friska räkor med alla ben och alla spröt och dom studsade runt som vanligt. konstigt tänkte jag men jaja får vara glad att den klarat sig så fint. då såg jag nått konstigt i ögonvrån ett tomt räkskal kom susande förbi och ett ljus gick upp för mig.. den har ömsat. det troliga är att den läkt och så i natt tyckte den att det var dax att visa oss det. strålande, pappa e mycket lycklig.
nu lever det friskt i karet igen, har iof försvunnit en del saker sen fiskarna kom och jag tror att det är min kära imperator som har lagt vantarna på mina fina rörmaskar. för dom har jag itne sätt röken av sen han kom. dom som var så fina.
här kommer lite mer bilder på saker i karet


Våran nu mera utrotade Bobbit worm


en av putsräkorna Humle eller dumle vet ej


ett gäng koloni anemoner

en snigel som vi hittat i karet arten "morula uva" såg igår att det finns små bebisar kul

Inga kommentarer: