lördag 11 april 2009

vatten byte

nu har det gått ett tag sen jag skrev något och ska jag vara ärlig är det inte mycket som har hänt i karet. Macro algerna slåss som vanligt om utrymmet på min LS "levandesten" så färgerna ändras titt som tätt, faktiskt ganska spännande att titta till ibland.
Idag har jag tagit lite prover på vattnet och samtidigt gjort ett vatten byta på 40 liter.
mina prover visar en ph på 8,5 och fosfat på nära 0 vilket ja g har kämpat för ett tag.
har lite mycket nitrat men hoppas på att vattenbytet ska ge lite resultat där annars får jag ta till andra metoder.
Både mina fiskar och korallerna verkar må bra så just nu har jag inget att oroa mig för.
sittar nu i funderings planer på vad som ska få flytta in i karet här näst. Det enda jag e hundra på är att en ny lysramp ska instaleras snart. sen får vi se och miaphu nej det blir torligen inga krabbor. haha vi får se det troliga är att det blir en Euphyllia och ett par Clowner "ocellaris" eller i folk tal NEMO..

ha det gott nu ska jag njuta av en kall.

Inga kommentarer: