tisdag 28 april 2009

nya saker i tanken


tjoho nu blir det lite nytt och fint i tanken.
Igår var jag på utflykt för att egentligen fixa nya växter till vårat sötvattens kar och det blev växter.
men då man är i affären går man givetvis och tittar till salttankarna som finns där och vips så har man 2 påsar med sig hem.. och lite fattigare men fortfarande lycklig. det blev 2 st clowner och en ny korall som heter euphylia.
Mycket finna.
Så nu på eftermiddagen ska jag ta mig en tur till ytterligare en affär då det har kommit in en fisk som jag har beställt, det är en gul kirurgfisk.
en söt liten rackare som sak få bukt med mina bubbelalger.
kommer bild på kirurgen senare om jag hinner. lägger upp en bild på NEMO och KENO som dom båda Clownerna heter.
en vän till mig har tjingat namnet på den nya kirurgen så den kommer att heta NANO. så Jim vad gör man inte för dig..

nu ska jag sätta mig och spana in i tanken och njuta lite

2 kommentarer:

Miapuh sa...

ja men titta så rara :D
när är det min tur att döpa fisk? :D

Miapuh sa...

lite sotis vill med ha en riktig Nemofisk ju