söndag 12 april 2009

Universeum

Idag tog jag mig en tur till Universeum utan frugan och lilleman.
syftet med turen var att spana in lite nya arter som man skulle vilja ha i karet.
Tycker att det e lite enklare att se vad som skulle passa in om man ser fisken LIVE och inte på en bild i nått forum. Forum e bra för info måste jag ju säga. satt vid den stora oceantanken länge och tittade på dom olika arterna. Finns en hel del spännande. en fisk som jag har fastnat för är Ballistoides conspicillum "clown tryckare"

Den är otroligt fin. så den blir det att läsa på mer om.
Jag vet inte om det är en fisk som passar i mitt kar men fin e den iaf.
Sen har jag även tankarna på en Gul kirurgfisk
även denna mycket fin.

3 kommentarer:

ronja sa...

tja nu har jag hittat hit.. puss ronja

Anonym sa...

Sån hade jag när jag var liten, den bet av en penna som ingenting :-) Ingen mun den har utan en läskig näbb..

// stone

Miapuh sa...

Jo men titta vad fin :) sån gul kirurgfisk :)

Clownfisken verkar ju med käck :)